Dark Souls crasht mit Dxtory

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  • Dark Souls crasht mit Dxtory

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    Hi,

    wie der Titel es schon andeutet crasht Dark Soul wenn Dxtory an ist.
    Ich habe den DSfix mod installiert der für ein vernünftiges Spielerlebnis (jenseits von 1024x768p *hust*) dringend notwendig ist.
    Es ist ein bekanntes Problem das Captureprogramme mit Dark Souls wegen dem Overlay nicht funktionieren. Einige bekommen es nun aber trotzdem hin mit Dxtory & Co aufzunehmen. Weiß jemand Rat?
    Würde mich extrem über Hilfe freuen da ich keine Lösung weiß.

    MfG
    The_Blog
  • Hmmm wir spielen gerade Dark Souls aber hatten eigentlich garkeine Probleme, kann mich zumindest nicht mehr erinnern, außer das VirtualDub die Cam nicht mehr Capturen konnte sobald wir ins spiel sind, zocken es jetzt im Windowed Mode, wenn einen das stört kann man ja sowas wie GameCompanion nutzen. Hast du es schon im WM versucht ?

    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Zorc ()

  • Ich spiele es in Vollbild, habe den DSFix drauf und es läuft mit DxTory 2.0.126 ohne Probleme bei mir.

    Wenn es hilft, hier ist meine DSFix.ini:
    Spoiler anzeigen

    Quellcode

    1. ​###############################################################################
    2. # Graphics Options
    3. ###############################################################################
    4. # internal rendering resolution of the game
    5. # higher values will decrease performance
    6. renderWidth 1920
    7. renderHeight 1080
    8. # The display width/height
    9. # 0 means use the same resolution as renderWidth/Height
    10. # (use for downscaling - if in doubt, leave at 0)
    11. presentWidth 0
    12. presentHeight 0
    13. ############# Anti Aliasing
    14. # AA toggle and quality setting
    15. # 0 = off (best performance, worst IQ)
    16. # 1 = low
    17. # 2 = medium
    18. # 3 = high
    19. # 4 = ultra (worst performance, best IQ)
    20. aaQuality 2
    21. # AA type
    22. # either "SMAA" or "FXAA"
    23. aaType SMAA
    24. ############# Ambient Occlusion
    25. # Enable and set the strength of the SSAO effect (all 3 settings have the same performance impact!)
    26. # 0 = off
    27. # 1 = low
    28. # 2 = medium
    29. # 3 = high
    30. ssaoStrength 0
    31. # Set SSAO scale
    32. # 1 = high quality (default)
    33. # 2 = lower quality, lower impact on performance
    34. # 3 = lowest quality, lowest impact on performance
    35. ssaoScale 1
    36. # Determine the type of AO used
    37. # "VSSAO" = Volumetric SSAO (default, suggested)
    38. # "HBAO" = Horizon-Based Ambient Occlusion
    39. # "SCAO" = VSSAO + HBAO
    40. # VSSAO and HBAO types have a different effect and similar performance
    41. # SCAO combines both, with a higher performance impact
    42. ssaoType VSSAO
    43. ############# Depth of field
    44. # Depth of Field resolution override, possible values:
    45. # 0 = no change from default (DoF pyramid starts at 512x360)
    46. # 540 = DoF pyramid starts at 960x540
    47. # 810 = DoF pyramid starts at 1440x810
    48. # 1080 = DoF pyramid starts at 1920x1080
    49. # 2160 = DoF pyramid starts at 3840x2160
    50. # higher values will decrease performance
    51. # do NOT set this to the same value as your vertical rendering resolution!
    52. dofOverrideResolution 540
    53. # Depth of Field scaling override (NOT RECOMMENDED)
    54. # 0 = DoF scaling enabled (default, recommended)
    55. # 1 = DoF scaling disabled (sharper, worse performance, not as originally intended)
    56. disableDofScaling 0
    57. # Depth of field additional blur
    58. # allows you to use high DoF resolutions and still get the originally intended effect
    59. # suggested values:
    60. # o (off) at default DoF resolution
    61. # 0 or 1 at 540 DoF resolution
    62. # 1 or 2 above that
    63. # 3 or 4 at 2160 DoF resolution (if you're running a 680+)
    64. dofBlurAmount 1
    65. ############# Framerate
    66. # Enable variable framerate (up to 60)
    67. # NOTE:
    68. # - this requires in-memory modification of game code, and may get you banned from GFWL
    69. # - there may be unintended side-effects in terms of gameplay
    70. # - you need a very powerful system (especially CPU) in order to maintain 60 FPS
    71. # - in some instances, collision detection may fail. Avoid sliding down ladders
    72. # Use this at your own risk!
    73. # 0 = no changes to game code
    74. # 1 = unlock the frame rate
    75. unlockFPS 0
    76. # FPS limit, only used with unlocked framerate
    77. # do not set this much higher than 60, this will lead to various issues with the engine
    78. FPSlimit 60
    79. # FPS threshold
    80. # DSfix will dynamically disable AA if your framerate drops below this value
    81. # and re-enable it once it has normalized (with a bit of hysteresis thresholding)
    82. FPSthreshold 28
    83. ############# Filtering
    84. # texture filtering override
    85. # 0 = no change
    86. # 1 = enable some bilinear filtering (use only if you need it!)
    87. # 2 = full AF override (may degrade performance)
    88. # if in doubt, leave this at 0
    89. filteringOverride 0
    90. ###############################################################################
    91. # HUD options
    92. ###############################################################################
    93. # Enable HUD modifications
    94. # 0 = off (default) - none of the options below will do anything!
    95. # 1 = on
    96. enableHudMod 0
    97. # Remove the weapon icons from the HUD
    98. # (you can see which weapons you have equipped from your character model)
    99. enableMinimalHud 1
    100. # Scale down HuD, examples:
    101. # 1.0 = original scale
    102. # 0.75 = 75% of the original size
    103. hudScaleFactor 0.75
    104. # Set opacity for different elements of the HUD
    105. # 1.0 = fully opaque
    106. # 0.0 = fully transparent
    107. # Top left: health bars, stamina bar, humanity counter, status indicators
    108. hudTopLeftOpacity 0.8f
    109. # Bottom left: item indicators & counts
    110. hudBottomLeftOpacity 0.75f
    111. # Bottom right: soul count
    112. hudBottomRightOpacity 0.5f
    113. ###############################################################################
    114. # Window & Mouse Cursor Options
    115. ###############################################################################
    116. # borderless fullscreen mode
    117. # make sure to select windowed mode in the game settings for this to work!
    118. # 0 = disable
    119. # 1 = enable
    120. borderlessFullscreen 0
    121. # disable cursor at startup
    122. # 0 = no change
    123. # 1 = off at start
    124. disableCursor 0
    125. # capture cursor (do not allow it to leave the window)
    126. # 0 = don't capture
    127. # 1 = capture
    128. # (this also works if the cursor is not visible)
    129. captureCursor 0
    130. ###############################################################################
    131. # Save Game Backup Options
    132. ###############################################################################
    133. # enables save game backups
    134. # 0 = no backups
    135. # 1 = backups enabled
    136. # backups are stored in the save folder, as "[timestamp]_[original name].bak"
    137. enableBackups 0
    138. # backup interval in seconds (1500 = 25 minutes)
    139. # (minimum setting 600)
    140. backupInterval 1500
    141. # maximum amount of backups, older ones will be deleted
    142. maxBackups 10
    143. ###############################################################################
    144. # Texture Override Options
    145. ###############################################################################
    146. # enables texture dumping
    147. # you *only* need this if you want to create your own override textures
    148. # textures will be dumped to "dsfix\tex_override\[hash].tga"
    149. enableTextureDumping 0
    150. # enables texture override
    151. # textures in "dsfix\tex_override\[hash].png" will replace the corresponding originals
    152. # will cause a small slowdown during texture loading!
    153. enableTextureOverride 1
    154. ###############################################################################
    155. # Other Options
    156. ###############################################################################
    157. # skip the intro logos
    158. # this should now be slightly more stable, but should still be
    159. # the first thing to disable in case you experience any problems
    160. skipIntro 0
    161. # change the screenshot directory
    162. # default: . (current directory)
    163. # example: C:\Users\Peter\Pictures
    164. # directory must exist!
    165. screenshotDir .
    166. # override the in-game language
    167. # none = no override
    168. # en-GB = English, fr = French, it = Italian, de = German, es = Spanish
    169. # ko = Korean, zh-tw = Chinese, pl = Polish, ru = Russian
    170. # this does not work in Windows XP!
    171. overrideLanguage none
    172. # Dinput dll chaining
    173. # if you want to use another dinput8.dll wrapper together
    174. # with DSfix, rename it (e.g. "dinputwrapper.dll") and put the new name here
    175. dinput8dllWrapper none
    176. # dsmfix.dll
    177. # D3D adapter override
    178. # -1 = no override
    179. # N = use adapter N
    180. # this setting is for multiple (non-SLI/crossfire) GPUs
    181. # everyone else should leave it at -1
    182. d3dAdapterOverride -1
    183. # Log level - 0 to 11, higher numbers mean more logging
    184. # only enable for debugging
    185. logLevel 0
    186. ###############################################################################
    187. # The settings below are not yet ready to use!!
    188. ###############################################################################
    189. # You can only set either forceFullscreen or forceWindowed (or neither)
    190. # 0 = off, 1 = on
    191. forceWindowed 0
    192. forceFullscreen 0
    193. # turn on/off Vsync
    194. enableVsync 0
    195. # adjust display refresh rate in fullscreen mode - this is NOT linked to FPS!
    196. fullscreenHz 60
    Alles anzeigen


    Wichtig! Da ich im DSFix AntiAliasing aktiviert habe, müsst ihr es in den Spieloptionen selber deaktivieren. Läuft das Spiel nur im oberen linken Viertel des Bildschirms. War zumindest bei mir so.
    AKTUELLE PROJEKTE
    12 Uhr: Crysis 3 [BLIND]
    15 Uhr: Star Wars: Knights of the Old Republic II
    18 Uhr: FarCry 3 - Blood Dragon [BLIND]
    21 Uhr: Fallout 3 [uncut]



    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von Peacemaker 666 ()

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    Hatte gestern abend unabhängig vom Thread noch Windowed mode ausprobiert und es klappte tadellos.
    in der DSfix config dann noch auf borderless windowed gestellt und es ist wie fullscreen nur das Dxtory klappt ^^

    Danke trotzdem für alle Beiträge!!!

    Frage bevor hier dicht ist: Ist es möglich das man daraus irgendwie nen Lexikoneintrag oder ähnliches macht?