HiLFE! ♥ Probleme mit Oblivion + Fraps! +.+*

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

  • HiLFE! ♥ Probleme mit Oblivion + Fraps! +.+*

    Anzeige
    Hallöchen erstmal ^-^'' -wink-

    Also es dreht sich um folgendes Problem:
    Ich habe angefangen Oblivion zu let's playen und nehme mit Fraps Audio & Video auf. Es funktioniert einwandfrei, außer das jetzt plötzlich die Frames einstürzen. Oo
    Ich spiele Oblivion mit guter Grafik, kann die entsprechenden Ansprüche erfüllen und habe natürlich die passende PC-Leistung. Die Framezahlen brechen immer zufällig ein und bleiben dann auch so. ~.~* Manchmal spiele ich eine halbe Stunde und sie bleiben stätig auf 60 und dann gehts plötzlich auf 40-50 und flackert immer hoch und runter. Die Zeit der FPS-Einbrüche variiert ständig. Ich meine, 40-50 sind auch nicht schlecht. Ich glaube aber das es daran liegt, dass sie ständig hoch und runter wackeln und keine feste Zahl zeigen.
    Warum das so plötzlich kommt weiß ich nicht. Vorher hat es funktioniert! +.+''
    Ich habe schon probiert das Spiel im Fenster-Modus zu spielen, aber da passiert das Gleiche...

    Ich wäre echt froh wenn jemand darauf eine Lösung weiß, da ich das Let's Play erst begonnen habe und es nicht abbrechen will, nur weil Fraps rumspackt. :O
    Vielen Dank! :)

    P.S.: Mit anderen Spielen hatte ich das Problem bisher noch nicht. :x


    Liebe Grüße
    TheOblivionZockerin -`♥´-
  • 40 - 50 klingen so, als würdest du mit 60fps aufnehmen.

    Das ist eine riesen Belastung für HDD und CPU und auch gar nicht nötig.

    Fraps auf 30fps stellen und den Haken bei Lock Framerate NICHT drin haben.

    Wenn dann dein PC während der Aufnahme noch mehr als 60fps schafft nimmt Fraps mit 30 auf und lässt dich mit 60 fps spielen, bei mehr als 90 mit 90 usw.

    Alternativ mit DXTory probieren, da gibt es gar nicht erst ein FPS Lock. (Falls du DXTory ausprobieren willst sag aber vorher bescheid wegen Einstellungen usw)

    Dann halt das Übliche: Während der Aufnahme Antivirus (und eventuell weitere HDD & CPU belastende Software) ausschalten.

    Und Fraps ist auf Version 3.4.7 (aktuelle Version)?
    Aktuelle Projekte/Videos


    Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von De-M-oN ()

  • Achso, dann werde ich mit 30fps aufnehmen wenn du meinst das es dann besser geht. ^-^''

    Ich hatte mich nur gewundert das es so plötzlich nicht mehr funktioniert, da ich sonst auch mit 60fps aufgenommen hatte (zuvor schon ca. 2 Std.) und alles super klappte!

    Gut, ich werde dann dafür mein Antivirenschutzprogramm ausmachen + andere Programme, die ich nicht für das Spiel brauche! :)

    Ich besitze die Frapsversion 3.0.3. Ist eine aktuelle Version denn unbedingt nötig? Hatte mit meiner Version eigentlich noch nie Probleme - bis jetzt.

    Ich bedanke mich dennoch schonmal für die Tipps und werde es gleich mal ausprobieren. :3
  • TOZ schrieb:

    Achso, dann werde ich mit 30fps aufnehmen wenn du meinst das es dann besser geht. ^-^''

    Ich hatte mich nur gewundert das es so plötzlich nicht mehr funktioniert, da ich sonst auch mit 60fps aufgenommen hatte (zuvor schon ca. 2 Std.) und alles super klappte!

    Naja die Festplatte muss ja diese Datenmenge schreiben. Und 60 Bilder/sek versuchen zu schreiben mit verlustfreier Kompression (= riesige Datenmenge) ist schon bisschen heftig.
    Mit 30fps muss sie nur die Hälfte schreiben und die Frapsdateien werden auch nur halb so groß ausfallen.

    TOZ schrieb:

    Gut, ich werde dann dafür mein Antivirenschutzprogramm ausmachen + andere Programme, die ich nicht für das Spiel brauche! :)

    Dazu kann ich nur dringend raten. Ich mein ein Antivirus Programm tut ja die ganze Zeit jeglichen Datenverkehr auf der Festplatte auf Virus checken. Nun kannst dir ja sicher denken, was für eine riesige Zusatzbelastung für CPU & HDD es ist, wenn diese massive Datenmenge beim Schreiben auch noch die ganze Zeit auf Virus geprüft wird.. Das bremst natürlich extremst aus und kann sogar zu Asynchronität zwischen IGS und Stimme führen.

    TOZ schrieb:

    Ich besitze die Frapsversion 3.0.3. Ist eine aktuelle Version denn unbedingt nötig? Hatte mit meiner Version eigentlich noch nie Probleme - bis jetzt.

    Neue Versionen sind ja nicht nur Bugfixes.

    Neue Versionen enthalten ja auch Optimierungen am FPS1 Codec (der Fraps Codec) als auch im gesamten Programmcode.

    Du solltest auf jeden Fall updaten. Deine Version ist massiv alt.

    Changelog 3.0.3 -> 3.4.7

    Spoiler anzeigen

    Quellcode

    1. Fraps 3.4.7 - 22nd October, 2011
    2. - Fixed recording rate being locked to a low multiple when Vsync enabled
    3. - Fixed unlocked recording speed after temporary slowdowns
    4. - Fixed Alt key interference with VMware/remote desktop applications
    5. Fraps 3.4.6 - 31st July, 2011
    6. - Fixed overlay color in Fear 3
    7. - Fixed detection of IL2: Cliffs of Dover and Bloodline Champions
    8. - Fixed counter appearing in Thunderbird and Pale Moon applications
    9. - Other minor bug fixes
    10. Fraps 3.4.5 - 28th May, 2011
    11. - Fixed some videos being recorded with scrambled colors
    12. Fraps 3.4.4 - 26th May, 2011
    13. - Increased performance capturing Vista/Windows 7 aero desktop (DWM)
    14. - Reduced memory footprint of Fraps process
    15. - Fixed Fraps crash while idling on desktop
    16. - Fixed gem glowing while recording The Dark Mod
    17. - Fixed hotkeys not responding when simulated from autohotkey/macro apps
    18. - Fixed graphic corruption in some OpenGL titles
    19. Fraps 3.4.3 - 12th May, 2011
    20. - Improved DirectDraw capture speed
    21. - Fixed recording crash on single CPU systems
    22. - Fixed invalid colors/crashing recording from 16-bit color games
    23. - Fixed corrupt/oversized AVIs being written at high resolutions
    24. - Fixed Dirt not loading with Fraps running
    25. - Other minor bug fixes and optimizations
    26. Fraps 3.4.2 - 14th April, 2011
    27. - Improved OpenGL capture speed
    28. - Fixed freeze when clicking on Minimize button
    29. - Fixed GL state not being restored properly
    30. - Fixed blank video showing in some AVIs
    31. Fraps 3.4.1 - 2nd April, 2011
    32. - Fixed crash when starting Fraps for some users
    33. - Fixed hotkeys not being detected when modifier keys held
    34. - Fixed keys getting stuck when used by both the game and Fraps
    35. Fraps 3.4.0 - 29th March, 2011
    36. - Added configurable buffer size for loop recording mode
    37. - Increased video capture performance at high resolutions
    38. - Fixed slow recording of Minecraft at default window size
    39. - Fixed benchmark crashing when configured to stop automatically after 1 second
    40. Fraps 3.3.3 - 15th March, 2011
    41. - Fixed mouse not responding in Ragnarok and some applications
    42. Fraps 3.3.2 - 9th March, 2011
    43. - Added detection of mouse buttons (Mouse3, Mouse4 & Mouse5 can be used as hotkeys)
    44. - Added support for all Ctrl, Shift & Alt combinations for use with Fraps hotkeys
    45. Fraps 3.3.1 - 1st March, 2011
    46. - Fixed Fraps not detecting Agrar Simulator 2011 and some D3D9Ex applications
    47. - Fixed wrong capture dimensions for Fallout 3/New Vegas & Milkdrop
    48. - Fixed counter showing over frames in IE9 beta
    49. - Fixed stereoscopic capture not working in half-size mode for some games
    50. - Additional minor bug fixes
    51. Fraps 3.3.0 - 22nd February, 2011
    52. - Full support for Windows 7 SP1
    53. - Added option to only capture external sound input while hotkey pushed (Vista/Win7)
    54. - Fixed stereoscopic 3D capture not working for D3D9 games
    55. - Fixed counter not appearing in Dungeons
    56. Fraps 3.2.9 - 10th February, 2011
    57. - Fixed crash if recording to drive with less than 4 gigabytes free
    58. - Improved sound capture engine for those suffering sync issues
    59. - Fixed 3D browser apps not being correctly monitored in Firefox 3
    60. - Fixed detection of UDK viewport sizes
    61. Fraps 3.2.8 - 3rd February, 2011
    62. - Greatly reduced CPU usage while recording on most configurations
    63. - Fixed black areas in captures from Flight Simulator (FS9/FSX)
    64. - Fixed counter not showing in correct position for some windowed applications
    65. - Fixed crash when recording DWM at 1366x768 on 64-bit versions of Windows
    66. - Fixed counter appearing in Google Talk
    67. Fraps 3.2.7 - 19th January, 2011
    68. - Fixed large pause between split AVI segments
    69. - Fixed stuttering when using loop recording on Vista/Win7
    70. - Other minor bug fixes
    71. Fraps 3.2.6 - 24th December, 2010
    72. - Fixed Fraps not able to initialize DirectX on startup for some people
    73. - Fixed crash while recording that could cause video to be written incompletely
    74. - Fixed rare bug causing graphic corruption of individual frames in recorded movies
    75. - Fixed crash on Windows 2000 machines
    76. Fraps 3.2.5 - 2nd December, 2010
    77. - Fixed keys sticking/duplicated with Fraps loaded
    78. - Fixed Fraps not capturing in half-size mode for some users
    79. Fraps 3.2.4 - 28th November, 2010
    80. - Added support for D3D10 & D3D11 stereoscopic 3D Vision capture
    81. - Fixed counter appearing on Windows Live 2011 apps
    82. - Fixed inverted colors in video captured from some DX10 games
    83. - Fixed DWM capture jumping between multiple monitors on Windows 7
    84. - Fixed flickering counter in some OpenGL applications
    85. - Fixed mouse offset in 3D browser apps
    86. - Fixed FRAPS.EXE not appearing signed on some Windows 7 installations
    87. - Fixed systray icon not turning pink in loop recording mode.
    88. - Fixed startup crash on 24-core CPU systems
    89. - Added support for Win7 SP1 RC
    90. - Other minor bug/stability fixes
    91. Fraps 3.2.3 - 14th June, 2010
    92. - Added support for full-size video capture above 2560x1600
    93. - Fixed crash when loading Fraps under WinXP with 6-core CPU
    94. - Fixed crash when enabling monitor DWM option on some configurations
    95. - Fixed Fraps altering error flag on calls to GL SwapBuffers
    96. - Fixed sound input switching at startup on XP systems
    97. - Fixed counter appearing in VS2010
    98. Fraps 3.2.2 - 31st March, 2010
    99. - Fixed trouble opening movies with VLC, Avidemux, AVI synth, Virtualdub and some other applications
    100. - Fixed problem capturing stereoscopic movies at 1920x1080 and 1920x1200
    101. - Fixed loop recordings sometimes becoming corrupted
    102. Fraps 3.2.1 - 29th March, 2010
    103. - Fixed screen capture of large resolutions (ATI Eyefinity)
    104. - Fixed counter disappearing in some games when switching resolution
    105. - Improved recording speed on SLI configurations
    106. - Other minor bug/crash fixes
    107. Fraps 3.2.0 - 26th March, 2010
    108. - Added loop recording for registered users. Press and hold video capture hotkey to start 30 second buffer
    109. - Added option to disable stereoscopic capture when running with NVIDIA 3DVision
    110. - Major optimizations for recording from D3D10 & D3D11 games
    111. Fraps 3.1.2 - 4th March, 2010
    112. - Fixed STALKER: Call of Pripyat not loading with Fraps running
    113. - Fixed slow recording speeds for some users in Battlefield: Bad Company 2
    114. - Fixed Guild Wars crashing when moving between zones
    115. - Fixed videos being recorded at double width on some nvidia configurations
    116. - Fixed colors being inverted in video captured from some DX10 games
    117. - Fixed multiple FRAPS32.DLL crashes
    118. Fraps 3.1.1 - 11th February, 2010
    119. - Fixed detection of loading screens when recording with unlocked framerate
    120. - Added product information to installer
    121. Fraps 3.1.0 - 8th February, 2010
    122. - Added option to capture videos with framerate locked or unlocked
    123. - Fixed startup crash for some Intel i5/i7 configurations under Windows 7
    124. - Minimum recording speed is now 1 fps to allow for time lapse recording
    125. - Fixed vista desktop recording not capturing mouse cursor
    126. - Fixed sound length for Vista/Win7 recordings
    127. - Added large address support to 32-bit codec
    128. - Fixed window starting off screen on some multi-monitor systems
    Alles anzeigen


    Vor allem wurde bei der 3.4.7 Version ein entscheidender Bug behoben! -> - Fixed unlocked recording speed after temporary slowdowns
    Aktuelle Projekte/Videos


  • FlaminExecution schrieb:

    Schon klar das nach 2 std iwann die FPS runtergeht da die Festplatte ja auch immer voller wird etc.
    Okay, darüber habe ich nachgedacht. Ist natürlich logisch. Aber meine Festplatte hatte noch 178 GB frei..

    Ekrow schrieb:

    Fraps 3.4.7 ist die neueste Version ^^
    Updaten bringt immer etwas, da die Unterstützungen / Bugfixes immer besser werden :3
    Brauche noch einen Satz um in jede Zeile einen Smiley zu packen <3 :3 (^-^)
    Gut ich werde es patchen.
    Smileys? *-* Wer macht denn sowas? xD

    De-M-oN schrieb:

    TOZ schrieb:

    Achso, dann werde ich mit 30fps aufnehmen wenn du meinst das es dann besser geht. ^-^''

    Ich hatte mich nur gewundert das es so plötzlich nicht mehr funktioniert, da ich sonst auch mit 60fps aufgenommen hatte (zuvor schon ca. 2 Std.) und alles super klappte!

    Naja die Festplatte muss ja diese Datenmenge schreiben. Und 60 Bilder/sek versuchen zu schreiben mit verlustfreier Kompression (= riesige Datenmenge) ist schon bisschen heftig.
    Mit 30fps muss sie nur die Hälfte schreiben und die Frapsdateien werden auch nur halb so groß ausfallen.

    TOZ schrieb:

    Gut, ich werde dann dafür mein Antivirenschutzprogramm ausmachen + andere Programme, die ich nicht für das Spiel brauche! :)

    Dazu kann ich nur dringend raten. Ich mein ein Antivirus Programm tut ja die ganze Zeit jeglichen Datenverkehr auf der Festplatte auf Virus checken. Nun kannst dir ja sicher denken, was für eine riesige Zusatzbelastung für CPU & HDD es ist, wenn diese massive Datenmenge beim Schreiben auch noch die ganze Zeit auf Virus geprüft wird.. Das bremst natürlich extremst aus und kann sogar zu Asynchronität zwischen IGS und Stimme führen.

    TOZ schrieb:

    Ich besitze die Frapsversion 3.0.3. Ist eine aktuelle Version denn unbedingt nötig? Hatte mit meiner Version eigentlich noch nie Probleme - bis jetzt.

    Neue Versionen sind ja nicht nur Bugfixes.

    Neue Versionen enthalten ja auch Optimierungen am FPS1 Codec (der Fraps Codec) als auch im gesamten Programmcode.

    Du solltest auf jeden Fall updaten. Deine Version ist massiv alt.

    Changelog 3.0.3 -> 3.4.7

    Spoiler anzeigen

    Quellcode

    1. Fraps 3.4.7 - 22nd October, 2011
    2. - Fixed recording rate being locked to a low multiple when Vsync enabled
    3. - Fixed unlocked recording speed after temporary slowdowns
    4. - Fixed Alt key interference with VMware/remote desktop applications
    5. Fraps 3.4.6 - 31st July, 2011
    6. - Fixed overlay color in Fear 3
    7. - Fixed detection of IL2: Cliffs of Dover and Bloodline Champions
    8. - Fixed counter appearing in Thunderbird and Pale Moon applications
    9. - Other minor bug fixes
    10. Fraps 3.4.5 - 28th May, 2011
    11. - Fixed some videos being recorded with scrambled colors
    12. Fraps 3.4.4 - 26th May, 2011
    13. - Increased performance capturing Vista/Windows 7 aero desktop (DWM)
    14. - Reduced memory footprint of Fraps process
    15. - Fixed Fraps crash while idling on desktop
    16. - Fixed gem glowing while recording The Dark Mod
    17. - Fixed hotkeys not responding when simulated from autohotkey/macro apps
    18. - Fixed graphic corruption in some OpenGL titles
    19. Fraps 3.4.3 - 12th May, 2011
    20. - Improved DirectDraw capture speed
    21. - Fixed recording crash on single CPU systems
    22. - Fixed invalid colors/crashing recording from 16-bit color games
    23. - Fixed corrupt/oversized AVIs being written at high resolutions
    24. - Fixed Dirt not loading with Fraps running
    25. - Other minor bug fixes and optimizations
    26. Fraps 3.4.2 - 14th April, 2011
    27. - Improved OpenGL capture speed
    28. - Fixed freeze when clicking on Minimize button
    29. - Fixed GL state not being restored properly
    30. - Fixed blank video showing in some AVIs
    31. Fraps 3.4.1 - 2nd April, 2011
    32. - Fixed crash when starting Fraps for some users
    33. - Fixed hotkeys not being detected when modifier keys held
    34. - Fixed keys getting stuck when used by both the game and Fraps
    35. Fraps 3.4.0 - 29th March, 2011
    36. - Added configurable buffer size for loop recording mode
    37. - Increased video capture performance at high resolutions
    38. - Fixed slow recording of Minecraft at default window size
    39. - Fixed benchmark crashing when configured to stop automatically after 1 second
    40. Fraps 3.3.3 - 15th March, 2011
    41. - Fixed mouse not responding in Ragnarok and some applications
    42. Fraps 3.3.2 - 9th March, 2011
    43. - Added detection of mouse buttons (Mouse3, Mouse4 & Mouse5 can be used as hotkeys)
    44. - Added support for all Ctrl, Shift & Alt combinations for use with Fraps hotkeys
    45. Fraps 3.3.1 - 1st March, 2011
    46. - Fixed Fraps not detecting Agrar Simulator 2011 and some D3D9Ex applications
    47. - Fixed wrong capture dimensions for Fallout 3/New Vegas & Milkdrop
    48. - Fixed counter showing over frames in IE9 beta
    49. - Fixed stereoscopic capture not working in half-size mode for some games
    50. - Additional minor bug fixes
    51. Fraps 3.3.0 - 22nd February, 2011
    52. - Full support for Windows 7 SP1
    53. - Added option to only capture external sound input while hotkey pushed (Vista/Win7)
    54. - Fixed stereoscopic 3D capture not working for D3D9 games
    55. - Fixed counter not appearing in Dungeons
    56. Fraps 3.2.9 - 10th February, 2011
    57. - Fixed crash if recording to drive with less than 4 gigabytes free
    58. - Improved sound capture engine for those suffering sync issues
    59. - Fixed 3D browser apps not being correctly monitored in Firefox 3
    60. - Fixed detection of UDK viewport sizes
    61. Fraps 3.2.8 - 3rd February, 2011
    62. - Greatly reduced CPU usage while recording on most configurations
    63. - Fixed black areas in captures from Flight Simulator (FS9/FSX)
    64. - Fixed counter not showing in correct position for some windowed applications
    65. - Fixed crash when recording DWM at 1366x768 on 64-bit versions of Windows
    66. - Fixed counter appearing in Google Talk
    67. Fraps 3.2.7 - 19th January, 2011
    68. - Fixed large pause between split AVI segments
    69. - Fixed stuttering when using loop recording on Vista/Win7
    70. - Other minor bug fixes
    71. Fraps 3.2.6 - 24th December, 2010
    72. - Fixed Fraps not able to initialize DirectX on startup for some people
    73. - Fixed crash while recording that could cause video to be written incompletely
    74. - Fixed rare bug causing graphic corruption of individual frames in recorded movies
    75. - Fixed crash on Windows 2000 machines
    76. Fraps 3.2.5 - 2nd December, 2010
    77. - Fixed keys sticking/duplicated with Fraps loaded
    78. - Fixed Fraps not capturing in half-size mode for some users
    79. Fraps 3.2.4 - 28th November, 2010
    80. - Added support for D3D10 & D3D11 stereoscopic 3D Vision capture
    81. - Fixed counter appearing on Windows Live 2011 apps
    82. - Fixed inverted colors in video captured from some DX10 games
    83. - Fixed DWM capture jumping between multiple monitors on Windows 7
    84. - Fixed flickering counter in some OpenGL applications
    85. - Fixed mouse offset in 3D browser apps
    86. - Fixed FRAPS.EXE not appearing signed on some Windows 7 installations
    87. - Fixed systray icon not turning pink in loop recording mode.
    88. - Fixed startup crash on 24-core CPU systems
    89. - Added support for Win7 SP1 RC
    90. - Other minor bug/stability fixes
    91. Fraps 3.2.3 - 14th June, 2010
    92. - Added support for full-size video capture above 2560x1600
    93. - Fixed crash when loading Fraps under WinXP with 6-core CPU
    94. - Fixed crash when enabling monitor DWM option on some configurations
    95. - Fixed Fraps altering error flag on calls to GL SwapBuffers
    96. - Fixed sound input switching at startup on XP systems
    97. - Fixed counter appearing in VS2010
    98. Fraps 3.2.2 - 31st March, 2010
    99. - Fixed trouble opening movies with VLC, Avidemux, AVI synth, Virtualdub and some other applications
    100. - Fixed problem capturing stereoscopic movies at 1920x1080 and 1920x1200
    101. - Fixed loop recordings sometimes becoming corrupted
    102. Fraps 3.2.1 - 29th March, 2010
    103. - Fixed screen capture of large resolutions (ATI Eyefinity)
    104. - Fixed counter disappearing in some games when switching resolution
    105. - Improved recording speed on SLI configurations
    106. - Other minor bug/crash fixes
    107. Fraps 3.2.0 - 26th March, 2010
    108. - Added loop recording for registered users. Press and hold video capture hotkey to start 30 second buffer
    109. - Added option to disable stereoscopic capture when running with NVIDIA 3DVision
    110. - Major optimizations for recording from D3D10 & D3D11 games
    111. Fraps 3.1.2 - 4th March, 2010
    112. - Fixed STALKER: Call of Pripyat not loading with Fraps running
    113. - Fixed slow recording speeds for some users in Battlefield: Bad Company 2
    114. - Fixed Guild Wars crashing when moving between zones
    115. - Fixed videos being recorded at double width on some nvidia configurations
    116. - Fixed colors being inverted in video captured from some DX10 games
    117. - Fixed multiple FRAPS32.DLL crashes
    118. Fraps 3.1.1 - 11th February, 2010
    119. - Fixed detection of loading screens when recording with unlocked framerate
    120. - Added product information to installer
    121. Fraps 3.1.0 - 8th February, 2010
    122. - Added option to capture videos with framerate locked or unlocked
    123. - Fixed startup crash for some Intel i5/i7 configurations under Windows 7
    124. - Minimum recording speed is now 1 fps to allow for time lapse recording
    125. - Fixed vista desktop recording not capturing mouse cursor
    126. - Fixed sound length for Vista/Win7 recordings
    127. - Added large address support to 32-bit codec
    128. - Fixed window starting off screen on some multi-monitor systems
    Alles anzeigen


    Vor allem wurde bei der 3.4.7 Version ein entscheidender Bug behoben! -> - Fixed unlocked recording speed after temporary slowdowns
    Ouuww~ <3 Vielen vielen vielen vielen vielen vielen.. (ok jetz reichts -.-*) Dank! *-*

    Das mit den 30 fps hat schon super funktioniert! Umso mehr ich drüber nachgedacht habe, umso mehr wurde mir auch klar das man ja nicht unbedingt mehr aufnehmen muss wenn es nicht nötig ist. ^-^'' Ich kauf mir ja auch nicht 2 Äpfel wenn ich nur einen essen will... >.>
    Das mit dem Update werde ich aufjedenfall machen. Habe mir die Punkte durchgelesen und es wurde ziemlich viel verbessert. Auch einiges was mich manchmal genervt hat, wurde im neusten Patch behoben! Danke für das auflisten. :)

    Es wäre nett, wenn das Topic geschlossen wird, da meine Frage beantwortet und gelöst wurde! :>